Konferencja „Nauczyciel liderem w działaniu ucznia – przykłady dobrych praktyk” |
Wpisany przez: Małgorzata Mrozińska |
Z udziałem sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Tadeusza Sławeckiego 17 kwietnia 2012 w Sali Kolumnowej Sejmu odbyła się ogólnopolska konferencja „Nauczyciel liderem w działaniu ucznia - przykłady dobrych praktyk", przedstawiająca dobre praktyki w realizacji przez uczniów gimnazjów - w tym uczniów niepełnosprawnych - projektów edukacyjnych. W konferencji uczestniczyli kuratorzy oświaty, dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie gimnazjów, w tym specjalnych, z całej Polski. Z województwa dolnośląskiego Kurator Oświaty Beata Pawłowicz delegowała 5 placówek w tym dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii Małgorzatę Mrozińską wraz z nauczycielem przedmiotów przyrodniczych – Dorotą Wagner. - Mówiąc o gimnazjach, często zauważa się tylko problemy w pracy w uczniami. My chcemy pokazać te pozytywne strony, zaprezentować ciekawe metody pracy z uczniami, które przynoszą sukcesy młodzieży, a nauczycielom dają satysfakcję - powiedział wiceminister Tadeusz Sławecki otwierając konferencję. W wykładzie wprowadzającym prof. Krystyna Chałas wskazała m.in. aspekt zwiększania szans edukacyjnych uczniów poprzez realizację projektów edukacyjnych i podkreśliła, że różnorodność tematyczna i niezwykle interesujący sposób realizacji projektów pokazuje ogromny potencjał uczniów i wysokie kompetencje pedagogów, pod okiem których są one realizowane. - Pracując metodą projektu edukacyjnego nauczyciele mają okazję zainspirować uczniów do działania, zwiększyć ich motywację do nauki i do współpracy z kolegami - podkreśliła prof. Chałas. Podsumowując konferencję wiceminister Tadeusz Sławecki podziękował zarówno prezentującym projekty jak i wszystkim uczestnikom. - To doskonała okazja do wymiany doświadczeń, zaprezentowania ciekawych pomysłów oraz nawiązania międzyszkolnej współpracy - powiedział sekretarz stanu w MEN, zachęcając do organizacji podobnych przedsięwzięć w każdym z regionów Polski. Panie Dorota Wagner i Małgorzata Mrozińska podkreślały różnorodność przedstawianych projektów edukacyjnych – szczególnie zainteresowane były pokazami szkół specjalnych. Po konferencji miały możliwość zwiedzenia Sejmu. |