„Innowacyjna metoda kształtowania aktywnych postaw edukacyjno-zawodowych młodzieży gimnazjalnej z trudnościami z województwa dolnośląskiego.” |
![]() |
![]() |
Wpisany przez: Katarzyna Kuncewicz - Sośnicka |
Program powstał dzięki Wyższej Szkole Psychologii Społecznej we Wrocławiu, jego autorami są Zbigniew Piskorz, Joanna Piskorz oraz Tomasz Grzyb, którzy na podstawie wcześniejszych obserwacji opracowali zestaw konspektów do realizacji w placówkach typu MOS i MOW. Program składa się z III modułów. Pierwszy z nich dotyczy kompetencji społecznych takich jak współpraca i zaufanie. Drugi skupią się na samoocenie i poczuciu sprawstwa. Natomiast trzeci ukierunkowany jest na wypracowaniu u młodzieży kreatywności i pomysłowości. Każdy z tych modułów zawiera zestaw zadań, które pomagają młodzieży rozwijać powyższe kompetencje. Wychowankowie na własnej skórze dostrzegają plusy i minusy współpracy, uczą się zaufania do innych ludzi. Przenoszą swoje pomysły do realizacji w praktyce. Stają się dzięki tym ćwiczeniom bardziej pewni siebie i podwyższają swoją samoocenę. Uczą się przedsiębiorczości i dobrej organizacji. Zajęcia bogate są w ćwiczenia praktyczne, dzięki którym są atrakcyjniejsze i na długo pozostaną w pamięci naszych podopiecznych. Jeden z uczestników projektu Aleksander Baszowiecki tak opisuje doświadczenia zdobyte podczas spotkań: „Te zajęcia nauczyły mnie współpracy z innymi oraz pracy w grupie. Pokazały mi również czym jest rywalizacja. Nauczyłem się, że plusem rywalizacji jest satysfakcja z wygranej oraz możliwości wyciągnięcia wniosków z własnych błędów. Dowiedziałem się, że współpraca polega na zaufaniu swojej grupie podczas zadania oraz wymaga umiejętności rozwiązywania konfliktów. Zajęcia te pokazały mi jak radzić sobie w życiu zakładając swój własny biznes. Mogłem również poćwiczyć swoją koncentrację i skupienie” Podobnie o zaletach zajęć opowiada Robert Wycisk: „Nauczyłem się dzięki zajęciom współpracy, przekonałem się, iż więcej zdobędę współpracując niż rywalizując. Podobało mi się również to, że dużo się współnie bawilismy w zespołach i poznaliśmy swoje możliwości, których nigdy wcześnie nie mieliśmy okazji odkryć” Zajęcia realizowane są w stałej 13 osobowej grupie pod opieką Pani Katarzyny Kuncewicz-Sośnickiej i Aleksandry Wojtan. Więcej informacji na temat samego projektu dostępne na stronie www.postawyeduzaw.pl |