Spotkanie uczestników sieci współpracy i samokształcenia „Jak radzić sobie ze szkolną absencją- bezpieczeństwo uczniów w szkole” w ZPR-S w Oławie |
Wpisany przez: Małgorzata Mrozińska |
W dniu 04.03.2014 r. w ZPR-S w Oławie odbyło się czwarte spotkanie dla uczestników sieci współpracy i samokształcenia „Jak radzić sobie ze szkolną absencją- bezpieczeństwo uczniów w szkole”. Zebrani nauczyciele z Powiatu Oławskiego zebrali się najpierw w salce gimnastycznej, gdzie przygotowano wystawę prac uczniów i kroniki placówki. Koordynator – Małgorzata Mrozińska, będąca jednocześnie dyrektorem Zespołu Placówek, przedstawiła w formie prezentacji multimedialnej – „Informację na temat funkcjonowania ZPR-S w Oławie”. Uczestnicy otrzymali materiały – ulotkę o placówce oraz Kartę Praw i Obowiązków Wychowanka – w formie książeczki. Po prezentacji uczestników podzielono na 3 grupy i pracownicy placówki oprowadzili ich po pomieszczeniach ZPR-S.
W trakcie zwiedzania placówki uczestnicy zadawali mnóstwo pytań, mieli też okazję spotkać się i porozmawiać z wicedyrektorem, pedagogiem, nauczycielem i wychowawcą grupy. Po wizycie w ZPR-S uczestnicy spotkali się w dwuosobowych grupach z wychowankami MOS i MOW, którzy wyrazili zgodę na spotkanie. Każdy z chłopców przedstawiał Regulamin Wychowanków i Zasady Ekonomii Punktowej obowiązujące w placówce. Spotkanie odbyło się w miłej i przyjaznej atmosferze. Nauczyciele niezwykle zainteresowali się placówką. Uczestnicy chcieli dokładnie poznać sposób funkcjonowania Ośrodków, zadawali dodatkowe pytania. Niezwykle zaangażowali się w dyskusję. Omawiano indywidualne przypadki. Uczestnicy bardzo pochlebnie wypowiadali się na temat spotkania. Na zakończenie wypełnili ankietę typu „Kosz i walizka”. Żaden z uczestników nie zamieścił komentarza w części „kosz”. Wszyscy podkreślali uzyskaną rzetelna wiedzę nt zasad funkcjonowania placówek typu MOS i MOW. Podkreślali pozytywne wrażenia i relacje z wychowankami. Wyrazili swoje zadowolenie z faktu poznania placówki „od kuchni”.
Poniżej kilka wypowiedzi uczestników zawartych w ankiecie: „Same pozytywne wrażenia” „Pozytywne zachowania młodzieży” „Zapoznanie się od tzw. „kuchni” jak funkcjonuje placówka (wycieczka , rozmowy z pracownikami placówki i wychowankami” „Dziękuję za możliwość uczestnictwa w zajęciach i poznanie placówki : ) ” „Bardzo ciekawy sposób prezentowania placówki” „Uśmiechnięci i zadowoleni wychowankowie” „Otwarcie placówki na inne osoby” „Ciekawe materiały” „Bardzo ciekawe i budujące było spotkanie z uczestnikami spotkania” „ugruntowałam swoje przekonanie, jak ważne jest aby zasady były jasna i przejrzyste” „Wniosek, ze działania placówki są skuteczne – po rozmowie z wychowankami” |