Byłem, opowiem ... CEO i Akademia Uczniowska |
Wpisany przez: Wojciech Furgała |
Ile ziaren ryżu zmieści się na 64 polu szachownicy? Ile szczebli będzie miała drabina sięgająca do Księżyca? Jak zmotywować uczniów do nauki? Na takie i wiele innych pytań można było uzyskać odzpowiedź uczestnicząc w cyklu szkoleń zorganizowanych we Wrocławiu (Quality Hotel) przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Akademia Uczniowska. Cykl składał się z trzech spotkań obejmujących zagadnienia: 7 marca - "Metody pracy w projektach badawczych", 21 marca - "Wzajemne nauczanie jako element warsztatu nauczyciela", 4 kwietnia 2014r. - "Motywowanie uczniów do nauki w przedmiotach matematyczno - przyrodniczych".
W trakcie szkoleń wśród przyjaznego otoczenia szkoleniowców - praktyków i kilkunastoosobowej grupy nauczycieli, za pomocą metody wykładowo - warsztatowej mogliśmy przede wszystkim wspólnie wymienić się doświadczeniami oraz zyskać wiedzę o różnych metodach pracy z uczniami i sposobach prowadzenia zajęć. Na każdym szkoleniu był postawiony określony problem do rozwiązania (zadanie do zrealizowania w grupach). Cały cykl miał na celu wyposażyć uczestników w odpowiednie narzędzia, które mogą wykorzystać w swojej pracy wspomagając uczniów w nauce przedmiotów matematyczno - przyrodniczych. Tematyka szkoleń i cele: - formy badania naukowego - cechy dobrego projektu badawczego - nabycie umiejętności planowania projektu edukacyjnego z elementami badawczymi - konstruowanie efektywnej informacji zwrotnej dla ucznia, ocenianie kształtujące - poznanie różnych form wzajemnego nauczania - sposoby organizowania pracy uczniów nad wzajemnym nauczaniem z określeniem roli nauczyciela - poznanie różnic między motywacją zewnętrzną a wewnętrzną - poznanie technik motywujących i angażujących uczniów - planowanie lekcji z wykorzystaniem technik motywujących i angażujących w uczenie się.
Warta odwiedzenia jest także strona internetowa Centrum Edukacji Obywatelskiej, gdzie można znaleźć materiały przydatne w prowadzeniu zajęć i wiele ciekawych informacji.
|