Priorytety 2010/2011 |
Przedstawiamy priorytety Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok szkolny 2010/2011: Na podstawie art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) ustalam podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2010/2011: 1) w szkołach wszystkich typów: „Monitorowanie sposobu wykorzystania godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.)”; 2) w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach: „Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego”. Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują: 1) w zakresie ewaluacji: − „Procesy zachodzące w szkole lub placówce” (80% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym); − „Ewaluacja całościowa” (20% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym), 2) w zakresie kontroli: a) we wszystkich typach szkół i placówek: − „Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego”; b) w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach podstawowych: − „Prawidłowość dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i innych formach wychowania przedszkolnego”;
c) w szkołach podstawowych, gimnazjach: − „Prawidłowość dopuszczania do użytku w szkole programów nauczania w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach”; d) w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych: − „Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa”; e) w technikach dla młodzieży i zasadniczych szkołach zawodowych dla młodzieży: −„Prawidłowość dopuszczania do użytku w publicznym technikum dla młodzieży i publicznej zasadniczej szkole zawodowej dla młodzieży programu nauczania dla zawodu”; f) w poradniach psychologiczno – pedagogicznych: - „Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych z obowiązującymi przepisami prawa”; g) w placówkach doskonalenia nauczycieli: - „Przestrzeganie przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym”; h) w bursach: -„Zgodność organizacji pracy bursy z obowiązującymi przepisami prawa”; i) w domach wczasów dziecięcych: - „Zgodność dokumentacji przebiegu działalności dydaktyczno- wychowawczej prowadzonej w domu wczasów dziecięcych z przepisami prawa”. w/z MINISTRA SEKRETARZ STANU Krystyna Szumilas Odpowiedni tekst można też znaleźć TUTAJ (plik PDF) |